|
De rol van Teamleider is
verantwoordelijk voor het plannen en managen van de projectopdracht aan de kant van de opdrachtnemer.
Hij alloceert resources, onderhoudt en coördineert contacten met Projecteigenaar, Domeindeskundigen
en andere belanghebbenden. Hij zorgt dat het team het juiste doel voor ogen houdt: het in iedere iteratie
leveren van werkende, productierijpe software die in de behoeften van de opdrachtgeverorganisatie voorziet.
Verder definieert en bewaakt hij procedures om de kwaliteit van werkproducten te waarborgen, risico’s
te bestrijden en de scope van het project te bewaken. |
Kennis en vaardigheden: |
Ervaring met:
- systeemontwikkeling, RUP en het applicatieplatform
- het gebruik van tools voor planning en voortgangsbewaking
- het managen van projecten
Bedreven in:
- bepalen en bewaken van scope, kosten en planning
- risicoanalyse, zien van afhankelijkheden en beslisvaardigheid
- presenteren, communiceren en onderhandelen
- leiderschap en motiveren van het team
- conflicten en problemen oplossen, stressbestendigheid
|
Taken: |
|
Werkproducten: |
|